liliputi

liliputi

liliputi

liliputi

ربات ها از کجا آمدند؟

انقلاب صنعتی زمینه‌ساز جایگزینی ماشین‌ها بجای انسان بود و راه را برای ماشینی شدن هرچه بیشتر زندگی انسان هموار کرد. در ابتدا با توجه به شرایط و اوضاع حاکم بر جوامع، مردم مخالف استفاده بیشتر از ماشین‌ها بودند، ولی با گذر زمان این مخالفت‌ها کمرنگ‌تر شده و پیوستگی خاصی میان ربات ها و انسان‌ها ایجاد گردید؛ به‌گونه‌ای که امروزه ماشین‌ها جزء لاینفک زندگی انسانی شده‌اند و حذف آن‌ها باعث شکسته شدن چرخ پیشرفت و تولید و اقتصاد و درنهایت فلج شدن جوامع می‌شود.  ادامه مطلب ...

چگونه فطریه و کفاره خود را به دست نیازمندان واقعی برسانیم؟

پایان یافتن ماه مبارک رمضان برای بندگان متدینی که خالصانه و عاشقانه، در این ماه مبارک روزه گرفته‌اند، در بردارنده حس شادی و رضایت و سربلند بیرون آمدن از آزمون الهی و سر سفره میهمانی خداوند نشستن است.  
  ادامه مطلب ...

ربات چیست؟

ربات را می توان دستگاهی خود کنترل با قابلیت برنامه ریزی، متشکل از اجزای الکتریکی، الکترونیکی یا مکانیکی تعریف کرد. به عبارتی دیگر، ربات ماشینی است که به جای یک مأمور زنده عمل می کند.


ربات ها به ویژه برای انجام وظایف و مشاغل خاصی مطلوبند، زیرا بر خلاف انسان هیچ وقت خسته می شوند؛ می توانند شرایط فیزیکی ای را تحمل کنند که ناراحت کننده و حتی خطرناک است؛ می توانند در شرایط بدون هوا کار کنند؛ تکرار آنها را خسته نمی کند و از کاری که در دست دارند پریشان حواس و گیج نمی شوند.

  ادامه مطلب ...

عملکرد اجرایی مغز


مغز انسان شامل مجموعه ای از توانایی های شناختی زیادی همچون حافظه، استدلال،  تمرکز، تصور، خلاقیت و شهود است. 

 هنگامی که هر کدام از آنها بهبود بخشیده می شود بقیه عملکرد ها نیز شامل تاثیر می شوند تاثیر گذار ترین این توانایی ها تمرکز نام دارد که دارای اهمیت زیادی می باشد زیرا به یک دلیل مهم، یک سر و گردن بالاتر از بقیه قرار دارد. اما تمرکز چیست که تا این حد می تواند زندگی انسان را تحت تاثیر خود قرار دهد. می توان اصلی ترین عضله مغر انسان را تمرکز دانست    ادامه مطلب ...

آشنایی با انواع ربات ها

دسته بندی انواع ربات ها

مراجع مختلف دسته بندی های متفاوتی را برای ربات ها ارئه کرده اند ، ما میتواینم ربات ها را بر مبنایی قطعات به کار رفته ، نوع کار برد ، تکنولوزی ساخت و… دسته بندی کنیم ، در زیر دسته بندی ربات ها بر مبنای نوع کاربرد ارائه شده است.

ربات های مین یاب

این ربات باید بدون نیاز به کمک انسان به میادین مین برود و مین را غیر فعال نماید ، ربات های مین یاب درای چندین نمونه میباشند.

انواع ربات های مین یاب  ادامه مطلب ...