liliputi

liliputi

liliputi

liliputi

هایفوتراپی چیست

هایفوتراپی چیست ، با افزایش سن طبیعتا پوست کیفیت اولیه خود را از دست داده و دچار افتادگی خواهد شد. امروزه راههای زیادی برای جلوگیری از افتادگی پوست صورت و یا کاهش چین و چروک های صورت ابداع شده است. یکی از این شیوه های نوین هایفوتراپی می باشد.

هایفوتراپی یا HIFU به معنای امواج فراصوت با شدت بالا می باشد. هایفوتراپی با استفاده از امواج فراصوت یا اولتراساوند برای سفت کردن و لیفت پوست صورت استفاده می شود.  هایفوتراپی صورت


در هایفوتراپی صورت، لایه ای که در زیر لایه سطحی پوست قرار دارد با استفاده از امواج متمرکز فراصوت، هدف قرار می گیرد. این امواج حامل انرژی بوده و انرژی حاصل سبب افزایش دمای این لایه از پوست می شود. سلول های پوست با افزایش دما تخریب می شوند که این آسیب سلولی سبب می شود سلول ها برای تولید پروتئینی به نام کلاژن تحریک شوند. چرا که پوست بر اثر آسیب شروع به ترمیم خود خواهد کرد و در این فرآیند ترمیم، کلاژن می سازد پوست تولید شده جوانتر و سفت تر از پوست قبلی خواهد بود. هر چه میزان کلاژن پوست بیشتر باشد، پوست نیز سفت تر خواهد بود. در این درمان تهاجمی، به لایه های زیرین و بالایی لایه مورد نظر آسیبی وارد نمی شود فقط لایه مربوطه تخریب خواهد شد. در ضمن ماهیچه ها و اعصاب و سایر سلول های پوست در امان هستند و مورد تخریب واقع نمی شوند.



کاندیدای مناسب هایفوتراپی


هایفوتراپی برای افرادی که دارای شل شدگی خفیف تا متوسطی از پوست هستند مناسب است. این روش درمانی برای افراد بالای 30 سال انجام می گیرد. هایفو به منظور کاهش سرعت روند پیری به کار گرفته می شود. در افرادی که جوانتر هستند میزان موفقیت درمان بالاتر خواهد بود. افرادی که درجات شل شدگی پوست بالایی دارند باید چندین بار این روش را انجام دهند تا به نتیجه خوبی برسند. اما در افرادی که سن بالاتری دارند و میزان افتادگی پوست صورت و گردن زیاد است کاندیدای خوبی برای این روش نیستند و باید از روش های جراحی استفاده کنند.



کاربرد هایفوتراپی


بر اساس بیانیه انجمن جراحان پلاستیک زیبایی ایالات متحده، شیوه های جوانسازی پوست بدون جراحی مانند هایفو، جایگزین مناسبی برای لیفت صورت می باشند. امروز درمان به وسیله هایفو بسیار مورد استقبال قرار گرفته و افراد بسیاری از این روش درمانی استفاده می کنند. هایفو کاربرهای زیادی در درمان ناهنجاری های پوست صورت دارد. مثلا برای صاف و سفت نمودن پوست صورت، لیفت گردن، اصلاح طرح لبخند، لیفت ابرو، گونه و پلک کاربرد دارد.



فواید هایفوتراپی


هایفوتراپی برای پوست صورت فواید بسیاری خواهد داشت. این روش هزینه بسیار کمتری نسبت به روش های جراحی دارد و می تواند همراه با روش های دیگری مانند میکرونیدلینگ انجام شود. این روش درمانی بدون درد و خونریزی بوده و هیچ گونه برشی بر روی پوست صورت نمی پذیرد. تعداد جلسات درمانی هایفوتراپی از یک تا سه جلسه بوده و از 1 تا 2 سال ماندگاری خواهد داشت. مدت زمان انجام هایفوتراپی از 30 دقیقه تا 90 دقیقه خواهد بود.



نتیجه پایانی



هایفوتراپی در مقایسه با عمل لیفت صورت ریسک و هزینه کمتری دارد اما اثر ماندگاری آن نسب به لیفت کمتر بوده و ممکن است بعد از چند سال نیاز به تکرار درمان باشد.

منبع: https://lastmod.com/%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA/%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D9%88/%D9%87%D8%A7%DB%8C%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%BE%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA.html 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.