liliputi

liliputi

liliputi

liliputi

مدرک مکانیک فنی حرفه ای به چه درد می خورد؟

مدرک مکانیک فنی حرفه ای به چه درد می خورد؟

مکانیک رشته بسیار گسترده است که به کنش و حرکت اجسام و ذرات می پردازد و یک فیلد بسیار گسترده در میان رشته های دانشگاهی محسوب می شود. این در حالی است که مکانیک خودرو یعنی یکی از زیر شاخه های آن فقط و فقط به بحث های مربوط به اتوموبیل و وسیله های نقلیه بخصوص اتوموبیل های سبک می پردازد. در این مطلب می خواهم به بررسی رشته مکانیک خودرو بپردازیم و در انتها بررسی کنیم که آیا در اختیار داشتن مدرک فنی و حرفه ای مکانیک خودرو به درد چه کاری میخورد.

  

کلاس های تئوری آموزش مکانیک خودرو

چنانچه در یک  کلاس مکانیک خودرو با مدرک فنی حرفه ای شرکت کنید، می توانید موارد بسیار و مفیدی را یاد بگیرید و مهمتر از همه می توانید از این مدرک به منظور مهاجرت استفاده کنید. بسیاری از فارق التحصیلان دانشگاهی که مدرک کاردانی ای کارشناسی رشته مکانیک را دارند، به طور عملی هیچ کاری را فرا نگرفته و عملاً با یک فرد بی سواد تفاوتی ندارند. البته که این امر نشان از ضعف سیستم آموزشی دانشگاه های کشور ما داشته و از این رو سازمان های مسئول تصمیم گرفته اند دوره های مجاز فنی و حرفه ای را برای یادگیری حرفه و شغل برگذار کنند. چنانجه شخصی بخواهد در یکی از این دورها شرکت کند باید به یک مرکز مجاز و معتبر مراجعه کند تا بتواند مدرکی معتبر و بین المللی را اخذ نماید. در اختیار داشتن چنتین مدرکی شخص را بسیار یاری خواهد کرد. خصوصاً اگر بخواهد با این مدرک به مهاجرت بپردازد.

یک دوره استاندار مکانیک خودرو فنی و حرفه ای باید سرفصل های مشخص زیر را در بر بگیرد.  در این دوره ابتدا کارآموزان در کلاس های مقدماتی و تئوری مکانیک خودرو حاضر می شوند که توسط اساتید مجرب سازمان فنی و حرفه ای اصول پایه ای مکانیک خودرو در اون آموزش داده می شه .

کلاس های عملی آموزش مکانیکی

پس از سپری کردن مرحله اول وارد کارگاه عملی می شوند و آن چه در دوره مقدماتی آموختن رو می بایست ، به طور عملی روی موتور های آموزشی و سایر اجزای خودرو اجرا نمائید و شما موتور رو می بایست باز کنید و خودتان موتور را جمع کنید .

در دوره آموزش مکانیک خودرو در مجتمع فنی و حرفه ای با توجه به نیاز و استاندارد روز دنیا دوره های خود را به کارآموزان ارائه می نماید تا کارآموز بتواند کلیات تئوری و عملی این رشته را مسلط شود و بتواند از علم به دست آمده خود در این مرکز به خوبی بهره ببرد و با مدرک معتبر و بین المللی سازمان فنی و حرفه ای که در پایان دره به کارآموز داده می شود بتواند برای جواز کسب، وام اشتغال زایی یا ترجمه مدرک جهت مهاجرت استفاده نماید و همچنین مجتمع فنی و حرفه ای دارالفنون کارآموزان فارغ التحصیل خود را در صورت خواست کارآموز به مراکز معتبری که در لیست خود دارد معرفی می نماید

دریافت مدرک فنی حرفه ای تعمیرات خودرو

کلاس مکانیک خودرو با مدرک فنی حرفه ای از دو جهت بسیار مفید است، یکی اینکه تعمیرکاران ماهری را تحویل جامعه می دهد و دومی اینکه اشتغال زایی را افزایش خواهد داد. وجود این دو فاکتور، در ویژگی های یک آموزشگاه مکانیکی خودرو، می تواند آ« آموزشگاه را به یک انتخاب مناسب برای دریافت مدرک رسمی بین المللی تبدیل کند.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.